Sunday, June 27

Cuak.

In the mood for Mystery by Beast


Kali ni masuk kali ketiga aku try nak update my iPod Touch dengan sendirinya, dan buat kesekian kali tiba2 Windows tak dapat detect it.

CUAK.

Takkan la nak kena pergi Apple service center lagi? Malas la wey, everytime nak pergi sana semata2 nak kena format balik iPod touch ni. Walaupun tak kena bayar, tapi pakai duit jugak kan nak ke sana. Selama ni duk mencarik camne nak repair this situation pun tak jumpa2 (ye lah, kalau jumpa, there's no need to go to the service center in the first place kan?)

Tapi this time aku nekad la nak carik jugak sampai jumpa. Memula aku taip 'driver for ipod touch' - tak jumpa seperti yang aku mahu - dia suh uninstall iTunes (and reinstall le). Tak jadi. Then aku taip masalah dia exactly - 'apple mobile device usb driver' - baru jumpa. Ghopenye senang saje nak restore.

Maybe dulu aku tak de taip betul2, sebab tu tak jumpa solution. Tapi patutnye dengan keywords tersebut, patut jumpa la kan? Skali bila aku baca betul2 terperasan la, support itu adelah jugak untuk iPad sekali. The first and the second masalah tu, masa tu iPad belom keluar lagi. Jadi... adekah....?

Kalau betul, tak baik la wey, nak tunggu sampai iPad dah klua baru nak kasi arahan troubleshooting betul2. Ataupun kalau ye pun arahan itu memang dah sedia ada sejak zaman purba lagi, at least kasitau la masa kat service center tu. Tanye la, pakai PC ke Mac. Then from there, unless memang kalau kitorang mengaku buta IT, please la guide us PC users nih. Kenapa, ingat orang pakai Windows ni bangang2 belaka ke? If so, I wouldn't be successful this time, would I?

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: