Tuesday, November 1

Segment One: The Daily Journals - Day 3 pt.2

In the mood for Itaewon Freedom by UV


Chakkkk

Selepas merefreshkan ourselves kat hostel, we head back outside and walked towards the Cheonggyecheon Stream. Katanya stream itu cantik di waktu malam, jadi macam "okeh la mari kita pergi!!!" punye mood.


Arca tetopeng di persimpangan jalan menuju ke stream

Sampai2 je, I was struck with awe bila nampak permulaan stream yang cantik. Hilang sekejap kepenatan berjalan2 di waktu siang tadi.


Kami pun bersungguh2 untuk turun ke stream tersebut. Memang evident la kenapa tempat ini fofular di kalangan masyarakat setempat dan juga foreigners. Cantik!


Air yang bersih

Wishing Well

Oleh kerana my DigiHari tak sesuai ambil gambar di tempat yang kurang cahaya, so tak banyak gambar yang dapat diambil. Takpelah.

Selepas itu kami pun berjalan2 sepanjang stream sejauh lebih kurang 6km itu. Memula ingat boleh la kot, nak jalan jauh tu memalam, boleh tengok section2 yang menarik sepanjang stream tu. Tapi as we got further and further from the head of the stream, makin kurang lawa permandangan. Tak de sponsor kot untuk kawasan yang kurang pencahayaan itu :P

Anyways selepas agak jauh berjalan tiba2 sahaja terasa penat bapak. Tengok2 dah 3km berjalan. Adey. Macam mana nak abiskan 6km ni? Dah la nak pusing balik, kena jalan lagi 3km pulak dah. So nak tanak brenti je kat situ dan carik subway untuk pulang. Hahaha.

Sampai balik hostel, jadi flat. Lepas tu kepala cam bingeul bingeul pulak. Bersihkan diri, solat, telan panadol dua butir, dan tido.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: