Wednesday, August 3

Perempuan Gemuk

In the mood for Kenny, Remy, Martin (don't bother to ask)

ye. daku perempuan gemuk. but then i am grateful to be myself. at least i am still alive. i don't have eating disorder. i can manage to climb 3 flights of stairs - with a slight breathing problem afterwards (mengah la mengah). hmm ape lagi. ye. gemuk. but that doesn't stop me from doing whatever i want - except pakai baju bes2 la. baju bes2 saiz aku ni mahal nak mampos. aaa dan aku juga buleh menari k-pop. k-pop tu. silap aribulan buleh jadi penari boa ke se7en ke shinhwa ke. harharhar.

baca paper ari tu pasal jenis manusia yang ade berkawan ngan perempuan gemuk. malas la nak taip kat sini kan, tapi kalau nak baca, carik la sunday mail 31/7/05. lepas baca tu aku terpikir. taim sekolah dulu... hmm kalau sekolah rendah tatau la kan, tu taim kecik2. taim sekolah menengah... aku rase mereka2 yang berbesfren ngan aku (eksep ade la certain people ni) ikhlas je. kat ppp juga begitu. dan juga di mmu. haha maklomlah aku punye circle of frens kecik je. antisosial la katakan.

tapi sejak keje kat hdpm ni.. aku terasa seperti ade betul gak ape yg tercatat dalam artikel tu. budak yang aku menyampah gila baban tu lawa giler. lawa wa cakap lu. aku ni susah nak cakap orang tu lawa ke tak. memula kawan ngan dia tu tak de la pikir lain kan. orang nak kawan ngan kita, kita kawan la. janji ikhlas. tapi rupenye ade udang di sebalik sushi (aku la sushi tu). makin jelas dah intention dia. bila dia kawan ngan aku yang gemuk dan huduh ni, secara automatiknye dia semakin menyerlah. macam bunga taik ayam la kan. sendiri2 orang tak pandang. tapi bila letak kat tengah2 longgokan taik ayam, kan terserlah kejelitaan bunga.

punye la dia menyerlah, sampai orang yg aku suka nengok pun suka nengok balik kat dia. takde dia pandang balik kat aku. jeling pun tak. maklomlah taik ayam, kurang menonjol berbanding bunga. sape nak pandang. tapi masa tu aku tak pk buruk lagi. sekali tu, bila dia dah dapat orang yang dia nak, dia tinggal aku. dah tak kawan dah. janji nak makan sama2 kat cafe, sekali dia ilang. kadang2 tu, kalau dia klua ngan 'abang' dia tu tak pe jugak, ni klua ngan laki orang anak satu dah buleh masuk tadika dah. siap bermanja2 lagi ngan laki orang tu. gedik tau gedik. kadang tu pulak, klua sama2, lepas tu bila kumbang dah nampak bunga, kena tinggal la aku. aku ni macam bus stop pulak. hanya satu persinggahan.

tensen ah kawan ngan orang cam ni. lepas ni kalau nak carik kawan biar sama hodoh sama gemuk. buleh?

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

1 comment:

zack said...

hai...i lelaki yg suke gurl gemuk..:) xtau nape...xsuke awek kurus2....huhuhu