Sunday, August 28

Series of Unfortunate Events

In the mood for cuti cuti

Day 3

Seperti pagi day 2, liat sangat nak bangun pegi mandi laut walaupun dah beriye2 malam semalam, jadik sudahnye sambung balik tido. dalam pukul bape tah, ku paksa jugak fadi mandi laut sebab last chance dah, tapi aku tak ikot turun laut sebab nanti mori (read: rambut) lambat kering, lagik pon dah nak balik dah. jadiknya itu la unfortunate event #1.

#2 pulak, terlepas makan brekfes free pagi tu.

#3, tengah2 pek barang, plastik tak cukup. konfrontasi kejap ngan fadi.

#4. banana chocolate shake kat resort I tak sebeh resort II punye.

#5. kena tinggalkan flora bay (huhuhu... babaii T-T). naik bot yg oredi ade pak juragan didalamnya --> nengok la fotopages, ade gamba pak juragan hauhauhau~! uh. wait. aku tak rase aku dah label semua gambar. pandai2 la carik kalau tak jumpa yer. dalam bot, amek lagi gambar2 poyo harharhar :P pastu masa turun bot, pak juragan hulurkan tangan dia. termesmerised kejap harharhar lagik :P dah turun bot, minum teh o ais kejap sementara menunggu kereta sewa.

naik kereta sewa, tak ngantuk pulak. dah la dalam tu paneh. jadik la unfortunate event #6. bila dah sampai mana tah (tak perati pulak label jalan tuh), paksa jugak diri utk tidow. bangun2 sampai pasir mas, rumah akak faa. kat situ, parking barang + solat jap sebelom klua balik.

klua rumah akak faa, naik kereta sewa gi pusat bandar. kena bayar lebih. event #7 la tu. abih kena sumpah2 pakcik tu. aku cakap la kat faa, "kalau situasi cam tu senang je. ko cakap la ko bayar, tapi duit lebih tu ko tak halalkan." haha padan muka pakcik tu makan duit haram. lepas tu kitorang jalan ke bank, kluarkan rm. beli tiket bas ekspres. pastu beli selipar & mkanan rapu untuk dibawa pulang.

#8 pulak. nak naik van ke rumah faa, tapi lambat pulak nak penuh. faa dah cuak dah, sebab takut tak sempat nak kejar last bus dari rumah dia nak balik ke pasir mas. akhirnya penuh jugak van, dan kitorang pun bertolak.

sampai la rumah faa. faa pesan kat pakcik van tu, datang kol 630 (ke 615 ye? daku lupa). pakcik jawab, berehhh. pastu masuk la rumah faa. duk lepak2 jap, minum teh dan makan naget. lepas tu layan makan nasik pulak. sekali dah cukup masa pulak, pakcik van sampai. faa cuak lagi sebab blom abih packing. laslas pakcik van pun jalan. event #9 tu.

mujur la ade orang depan rumah buleh tolong hantarkan. dah siap semua, naik la keter orang depan rumah tu menuju pasir mas. alih2 tayar pulak flat, event yang ke-10. kitorang pun melangut la tunggu orang depan rumah tu tukar tayar. akhirnya sampai jugak kat rumah akak faa.

lepas mandi+solat+makan, dlm kol 8 gitu2 bertolak la ke tempat tunggu bas ekspres. kitorang pun letak la beg. sekali dapat tpt duduk. fadi amek beg dia, aku pun cakap la biar jela kat situ. alih2 fadi marah aku. konfrontasi lagi. jadik la event #11.

#12 and the last one for the day. naik bas. fadi duk ngan faa, aku duk sorang. sampai kat mana tah, aku tak perasan sebab sebelom tu aku cuba lelapkan mata. ade la orang duduk sebelah aku. buat dono je lah kan. malas nak cakap2. sekali siku dia asyik sondol2 je. grrr grrr. tensi ah. mujur la dia turun awal, kalau tak sampai kl kena sumpah ngan aku.

begitulah series of unfortunate events aku untuk hari tu. tapi tu yang major je. yang minor tu, aku sendiri2 je tau sudah.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: