Monday, November 21

Kejung

In the mood for Top of The World by hmm... sape yer? abba ke carpenters?

semalam (ok la... sabtu baru ni) fd nite. cam sial je. tak beh. tapi tak de la tak beh sangat2. to begin with, nearly everybody (ok la, not nearly everybody... dalam 67% percent of the attendees) tak sampai lagi pada taim sepatutnye majlis start - that is, 7 pm. jadi bagi daku dan beberapa orang lain yang sampai awal giler (boleh la... kalau dalam kol 5 tu kire awal gile la gak sebab masih menyiap2kan dewan for the event) bengang ah sebab kelaparan dan kesejukan. ye lah, kat luar ujan lebat. pastu, for some people yg terlibat ngan event (esp doorgift), they actually have the nerves to get outta their living space LATE in a rainy saturday evening. oh. kalau dari subang tu, nak sampai ampang, dalam 1 jam sempat - tengkorok mu! aku yang tak ade kenderaan langsung ni pun tau kalau hari ujan jalan2 kat kl - especially federal highway, jalan ampang and also kesas - akan jem gile. ape lagi bagi orang yg duk batu caves yang susahpayah nak pegi pikap poin kat ampang point. tapi ye la mana tau, nak gi keje je baru teringat nak lalu jalan ampang. aaa bengang bengang. tak de inisiatif langsung. nasib baik la aku nak overnight kat rumah aja, kalau tak aku pun lambat. grr grr grr. dah tu, meja aku dapat ok la jugak, 2 line from the front, pastu agak centre. aku membooknye untuk mereka2 yang aku ngam la kan. sekali dua anak pak itam duduk sebelah, trus jadi 60% anak pak itam la duduk meja aku. masa aku dah jangka jadik camtu, aku kasi warning awal2, "no alcoholic beverages allowed on this table aaaa!". sibbaik la anak pak itam takde sorang pun yang minum. kalau ade memang sepanjang malam tu la kena sumpah ngan aku.

ok ok. acara pun start dalam kol 810 pm. aku ngan dua anak pak itam yang sampai awal tu dah kebuloq, mintak2 cepat la dapat makan. sekali... nari2 la pulak start. bengkek tul. dah la semua nari2 tu anak pak itam, lagu pun semua pak itam punye lagu, balik2 muka tu je. dah tu ade jugak si pendek yang aku benci tu. lagi la menyampah aku nak nengok. mujur la opening speech agak pendek juga. dah tu taim untuk beraturrrr (buffet la pulak, bangang tul). aku dengan tidak membuang masa, pegi ke toilet dulu. sejuk+banyak minum air nak ilangkan hunger pang=kena la buang sisa toksik dulu kan sebelum top-up. balik ke dewan trus bratur.. mujur le ade venison masak black pepper ngan ikan bersalut masak masam manis. ilang tensi jap. duduk kat meja, band helen baru abih perform. pastu lucky draw. pastu acara ape tah.. main kira2 bintang kot. pastu lucky draw lagik. pastu ape tah.. ah mr & miss fd. budak yang lambat klua rumah sebab bersolek (hebat la solek dia konon) masuk tu. ah~ teringat pulak ari kamis tu beriye2 nak gi make-up kat salon kawan dia konon, kawan dia pakai mac, kena bayar mahal tapi mekap memang cantik lah, pastu plan nak gi mekap kat subang parade la pulak. sekali bila sms, tgh mekap kat rumah. cilakak. ok berbalik pada pageant (betul ka eje? aku taram saja naa) minah tu dapat kapel ngan sorang lelaki cina kacak ni.. masa introduce tu, buat gaya fail betul!! ingat buat breakdance ke. pastu that chinese guy cium la tangan minah ni, aku rase bf si minah ni bengkek je nengok. dah tu masa sesi soal jawab, couple ni dapat soalan senang punye. aku ingat buleh la minah ni nak goreng memandangkan dia kan suka berdebat ngan orang. sekali yg klua dari mulut dia semua menggelikan tali pusat aku. dah tu start ngan goodnite pulak tu. aku tatau la dia ni sengaje ke sebab tak mo masuk pun initially, atau memang jenis bangka? harrharrharrr. isk dah la soklan senang. kalau ye pon nak memuji diri tu, takyah la choose ".. and i am loved by everybody". makes me wanna puke. tapi memandangkan dia gabra, kawan aku pulak tu, tahan je la. tak sampai hati. kalau dia guna ayat ".. and i am lovable" kan lain impact dia. loved by everybody? silap crowd la. dah la ade depa kasi soklan siap2, tak leh ke semak ngan aja beforehand? kalau tak de soalan bocor, mungkin la aku buleh nak terima. anyhows terima kasih la sebab membangangkan diri sendiri. ha tu la dia.

ok on with the events. lepas pageant tu band hakim plak perform. lagu hape tah, tapi yang ingat lagu freak je la. pastu keputusan. yang menang anak pak itam 2 orang. hahaha lojik la kan sebab dah depa punye acara, juri pon majority depa. oh haaa... lupa lak, masa sebelom acara kira bintang, ade slideshow. masa tu la aku gi toilet lagi, and masa tu la minah tu bawak masuk handbag aku ke toilet. without my permission. cilakak. nak pakai bedak aku tu. tapi takyah la buat cam reta sendiri kan. ii bengang tul. ni teringat balik kat insiden perfume. aku ni memang la berjimat2 pakai perfume. setakat yang perlu je la kan. takkan la nak sembur seluruh badan. kang orang label tak mandi la pulak. dah tu dia cakap nak sikit perfume, tapi sembur, ya Rabbi, macam reta sendiri je. aku dah nak terbeliak mata nengok. alah ko dah lawa sangat tu, kalau busuk pun orang (lelaki) tak cakap. iii tensi aku. pasal loose powder tu pulak, mujur la tadi instict je nak cuci puff tu. tak teringat pun minah tu yang last sekali pakai.

ok berbalik pada event semula, lepas result mr & miss fd, lucky draw lagi. pastu ade sketch dr bebdak nct. masa tu bf yati pun sampai, aku ngikut je dia. dia anto sampai ke jalan ampang la, pastu dari situ aku naik bas sampai rumah. sempat la nengok cite labuna labuni. harharhar.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: