Thursday, August 31

49 Years of Malaysia's Independence

In the mood for nothingness (again)



to my fellow malaysians, selamat menyambut hari kemerdekaan malaysia yang ke-49.

tapi aku ari ni tak de la gembira sangat. sebabnye.. adekku eksiden tghari semalam. kena langgar dek foreigner yang bangsat kat upm, langgar lari tu. sedih aku tak dapat nak pegi nengok adekku di pusat perubatan upm. sebabnye: 1. ibu tak kasi pegi nengok, dia suh pegi keje jugak walaupun aku nak gi nengok. 2. aku tak de contact number of any of the members of my new team (except for haida yg sama2 baru masuk dept tu, and she's fresh from induction), so aku susah sangat nak mintak half day pun. 3. ade gak terpk nak mintak tolong yus antarkan gi tpt tu, but then to get to the office would take a lotta time, and yg lagi bangsatnye aku takut nak drive sampai ke sana all by meself, partially sbb aku mmg pengecut and the other is aku takut gabra sebab risau sangat kat adekku itu. takut kang aku pulak yg jadik eksiden. ih mintak dijauhkan..

tapi alhamdulillah la, adekku itu selamat. cuma muka dah cacat sikit la, calar balar sini sana. ibu cakap tadi ade la kena jahit. aku balik keje tadi nampak la bandage kat sekitar dagu dan mulut. tangan ade cedera sikit, kaki ok. cerita pasal motor dia pulak, ranap sikit la bahagian depan tu. isk dah la belum habis bayar. tapi terbayang la jugak, kalau motor (skuter to be more precise) tu jatuh & kena kaki dia, mau kena pakai tongkat tu adekku itu.

tu je lah. bukan la bermaksud nak turn off kegembiraan menyambut merdeka (and public holiday for all malaysian workers + students), sekadar nak meluahkan rasa hati.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

1 comment:

Anonymous said...

Assalamulaikum...

Kesiannya adik awak. Akak teringat masa adik akak kena accident. Masa tu dia baru balik keje kat Jalan Ampang dalam pukul 11 malam. Alhamdulillah dia sempat bangun dr tengah jalan & dok kat bus stop.....pastu baru dia pengsan. Kebetulan masa tu akak berada di Melaka....bayangkan betapa sedihnya akak. W/pun tak serius tp dah cukup buat hati kita risau & sedih mengingatkan dia. Nama pun adik kan?

Syukurlah suma selamat....calar di muka tu akan hilang.....cuma tang sakit kaki tu...lamalah nak baik. Takleh buat kerja kuat & lasak2 sangat le.