Friday, November 2

It's a Nice Day to be Alive

In the mood for Into the New World by SHSD

Balik keje semalam:
1/ kena naik cab.. tu kire biase la.
2/terlocked luar rumah sebab ade kunci patah dalam mangga grill pintu. alhamdulillah pintu & grill sliding door tak kunci.
3/ tak jumpa playar nak cabut kunci tersekat dalam mangga. alhamdulillah buleh cabut guna jari je walaupun dengan sepenuh tenaga mengorek dengan lidi supaya terkeluar sedikit.
4/ kereta ibu park dekat sangat dengan cabinet kasut, susah nak lalu sebab ade pasu bunga. alhamdulillah pasu tu agak senang nak di alihkan.
5/ bau tahi kucing yang mega kuat dalam rumah dekat dengan meja makan. buat tak tau je.
6/ suis peti ais buat hal lagi. habis cair eskrem. alhamdulillah tak yah makan eskrem tu.
7/ lutut makin menjadi2 buat hal. ingat nak kena buat check up lah.

Bangun tido:
8/ banyak betul alatan dapur nak kena basuh. padahal yang bersarapan pagi tu 2 orang je. lari timing. alhamdulillah fadi drive ari ni.
9/ 2 bangkai tikus depan rumah. dah jadi satu lagi keje nak membuangnye. lari timing. alhamdulillah fadi drive ari ni.
10/ sampah kat dapur punye banyak. alhamdulillah tak de maggots, n oso dah beli plastik besar supaya buleh angkat sekaligus.
11/ bau tahi kucing yang mega kuat dalam rumah dekat dengan meja makan ade lagik. buat tak tau je.
12/ suis peti ais buat hal lagi. nasib laaaa kalau ikan2 ayam2 dari 2 3 minggu lepas rosak semua. malas nak layan. biar jadi pengajaran.

On the way to work:
13/ sakit lutut makin menjadi2. Kena amek lebih kalsium kot..
14/ Kat ampang point ade jual dvd murah... dvd yang beli hari tu rega dia dapat 38. yang dijual kat amp pt nih 36.90. rm1 pun berharga woo!!
15/ Takleh nak tido dalam perjalanan ke opis sebab menumpang fadi kan. Maksudnye, kalau naik keter lagi cepat sampai, gitu lah adenye.
16/ Tertripped dekat divider jalan. Abih seluar kotor.

Masa kerja... perkara biaso je. Mamat depan ni datang lambat, item lambat masuk, system problem.


What made my day was... just now I was informed that I got the post I applied about 2 months ago. Alhamdulillah.

It's a nice day to be alive.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

2 comments:

raggedyanne said...

wahhhh conratulations!

if there is a nice day to be alive, is there also a nice day to be dead? hehe just a thought!

deathBerry said...

Hmm... will give me tots on dat l8r..

nway, thx!

(nk cpt ni sbb nk g open hse heheh)