Saturday, February 26

Out of Office Gems

iTunes playin' Tonight by Big Bang.


Sedang aku nak mengclearkan group inbox tadi, ternampak la beberapa out of office notification emails dalam folder yang aku create untuk bebdak ni memasukkan mana2 email yang nak kena buang. Selalunye out of office (henceforth will be shorten to OOO) notf ni, biase la, takat kasitau mende2 macam

I'm out of office from xx-xxx-xx to xx-xxx-xx
I will be on my xxxx leave
Please contact xxxx at ext xxxx on my absence
I will reply your email when I come back

dsb.

Sekali, aku ternampak la satu nama ni... then aku teringat yang masa dia cuti panjang hujung tahun lepas, dia letak a very interesting OOO notf. So ape lagi, aku pun nengok mesej dia kali ni...

Memang best.

Dia punye OOO message sungguh la seperti satu entry blog yang lengkap! Mereka2 yang macam aku ni ofkos akan tertarik untuk membaca mende2 seperti itu, lagi2 yang interesting ones. Siap cakap plan nak makan ape malam ni dan juga nama2 wine yang dia nak minum... sebelum kasi standard message untuk mengontek sesape yang patut semasa ketiadaan beliau. Yang buat message ni lagi best ialah ianya dikarang oleh head of one of the main products in the company untuk dia punya site. I can just imagine, working under a person like him might be enjoyable, lagi2 dalam situasi yang seperti tak boleh tak stress sepanjang masa.

Lepas tu aku nengok la OOO yang lain.. Oh ade pulak lagi sorang ni, buat poem pulak. Cakap dia mesti akan amek cuti pada hari ni setiap tahun sebab hari tu besdey bini dia, kalau kena datang keje jugak seperti "suicide message from hell", and it made me smile :)

Mungkin bagi orang yang (kononlaaaaa) terlalu sibuk dan tak de masa untuk mende2 camni, nampak tu macam membuang precious work time je. Tapi actually, it can really make your day if you take the time to enjoy it.

Lepas ni I'll be sure to have a peek at the OOO before deleting them.. Or I might save some and re-read it later :)

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: