Wednesday, February 8

Mana Firaun Pakai Sultan...

Henpon playin' Uri Chigeum Manna (Let's Meet Now) by Leessang. Sangat sesuwei dengan waktu ini. Maksudnye marilah solat sekarang. Sebab dah Subuh.

Ni la... nak habaq mai pasal sorang fir'aun yang juga hamba Allah tapi tak sedar diri. Ada la sorang sohabat dia ni, membuat pasal, yang tak pasal2 aku jugak terlibat dengan sengaja. Bukan aku sengaja nak melibatkan diri, tapi sebab sohabat fir'aun ni juga tergolong dalam golongan hamba Allah yang tak sedar diri, maka dia pun membabitkan aku supaya menjadi rela dalam paksa.

Anyways nak jadikan cerita, si fir'aun ni pun mengadu kat aku pasal sohabat dia yang sorang ni, and I was like, what?? Aku hengat dia akan defend kemain la sohabat dia sorang ni, ghopenye dia pun tawa dalam tangisan jugak. Adey la. Payah kan kalau status bersohabat tu. Karang kalau sound depan2 ambik hati pulak. Dah la sohabat dia ni memang jenis kuat terasa. Nak jaga hati sohabat punye pasal, jadilah fir'aun tu tawa dalam tangisan.

So aku pun dengan halusnye memberi smekdaun sikit pada fir'aun tu. Kasi dia sedar diri sikit supaya tidak jadi sama level dengan sohabat dia yang agak keji jugak la.

Selepas itu sang kancil pun beramai-ramai pergi mengadap sultan fir'aun. Mana fir'aun pakai sultan.. ntah.

Eh ape da mengarut.

(P/s - If you could solve this cryptic post, that means you do know me well.)

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: