Friday, June 9

Stressed Out

In the mood for Outgrow ~ Ready Butterfly ~ by BoA

agak lama jugak la tak rase stressed out gilo cam ni. rase macam tetibe je tanak buat keje dengan bersungguh2 sebab tekanan kuat giler. dari MO pulak tu. dah la tak buleh nak cuti langsung. dah tu bulan lepas sehari pun aku takde amek cuti other than bank holiday. tu pun dah ura2 nak datang gak opis ari tu. tensi gile babeng.

semua pun nak kasi stress kat aku. ye lah, semenjak si cili tu amek alih tugas smoger yang kini berada di india tu, tak sudah2 dia nak kasi stress kat aku. aku tak tau la kenapa orang bengap tahap melampau ni buleh jadi AMO. dah bape kali nak cakap, queue aku tu tak pe kalau tak sampai SLA. dia nak tekan jugak, suruh jugak aku sorang2 buat keje yang sepatutnye 4 orang buat. nak suruh abis jugak. dia tak perasan tu aku takleh nak amek cuti langsung. mana taknye, dah la kena siapkan keje tu sensorang, nak kena buat training lagi kat budak rambut sebelah (kaler lain) tu. dah tu kena lagi buat keje2 misc yang si cili tu macam tak reti2 nak buat sendiri. dah tu nak kena layan pulak dua budak bintang cancer yang sangat suka la bercakap, sampai tak sedar diorang sebenanye menselow kan aku. nasib la sorang bukan AMO, buleh aku skip2 mana2 part yang tak perlu aku dengar & concentrate pada yang perlu je. tapi si cili tu kejap2 nak buat briefing lah, itu lah, ini lah. mencurik masa berharga aku.

dah tu, semua nak kena ikut style dia. semua orang kena pegi break kol 5. wajib. ha. bagus. karang queue aku tak siap ko jawab la. dia ni tak sedar aku dah bape lama korbankan 1 hr break aku, nearly everyday sebelom perintah wajib break, nak siapkan queue aku yang makin lama makin berlambak tatau bila la nak abih (remember, i'm doing 4 person's work here, including training). ikut hati nak claim je OT. tapi aku buat la cara bijak. pegi la banyak short break. kalau terlebih hari ni, esok punye kurangkan lah. hey, my time mgmt is good ok. aku bukan cam beberapa orang tu, break 1 jam dia jadikan 1 jam 10 minit, break 15 minit jadikan 30 minit. ingat hebat sangat la tu. sibbaik queue tak tinggi. kalau queue tinggi cam aku, tak halal aa duit dia dapat for that wasted time.

yang buat aku stressed out maximum hari ni ialah tetibe je MO aku sibuk2, ade item minggu lepas tak selesai. well HELL-O!? remember? i'm doing 4 person's work here, including training. how can you be soooooo unconsiderate to tell me to complete ALL last week's item (about 100++) in just 7 hr and 30 mins? and tu aku tak tolak training time lagik (emm, i MUST do this training sebab melibatkan proses mengurangkan tensi aku nak menyelesaikan queue tu sensorang). terasa nak menangis je tadi bila cakap aku tak leh nak apply leave sekali pun selagi training budak rambut sebelah ngan budak kat india tu tak selesai.

hmm tak pe lah. tak dapat amek cuti pun takpe. nanti aku nak kumpul cuti aku, kasi cuti panjang. pastu aku nak plan baaaikk punya getaway. cuti core leave lama skit. biar korang pulak stressed out.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: