Thursday, October 21

A Letter To Anne

Winamp playin' Life's Like A Boat by Rie Fu

i miss u gurl.

miss u a lot.

maklomlah lama tak jumpa.

heh bukannye hari ni baru tetiba miss engko... dah lama dah sebenanye. lagi lama dari sejak henpon ko kena kebas. tapi baru2 ni je terlebih sikit. sebab aku jumpa note2 kita dolu2 yang tak masuk dek akal. dah tu terimbas plak kenangan kita berperangai otak tak center almost 65% of the time kat sekoloh dulu.

aku mula kenal ko masa talent nite f1, Malam Seribu Hijau (bila teringat balik, apo yg seribu hijaunye talent nite kita kan?)... masa tu i was quite an igorant person. sebenanye sampai sekarang ni pon aku tak peduli dunia luar :P sape2 bukan budak klas/dorm aku, nasib la kalau tak kenal. masa memula sekoloh dulu la. dah tu kita sama2 plak kena masuk koir, dah tu masuk klas english set sama. dari situ la aku start rapat ngan ko. maklomlah aku tak banyak kawan (akibat sikap ignorance aku.. yeah i admit that :P) and then you were there.

tatau la camne kita buleh jadi kawan baik bangat. sebab koir kot, kita sama2 dalam grup alto. dah tu sama2 masuk volleyball club plak. pastu pejam celik pejam celik orang dah label kita besfren. tapi one thing's for sure, saya sentiasa senang berkawan sama anda.

masuk form 2 kot yg kita dah start 'sewel', masa tu aku tensi duk klas jauh di ulu, sebelah kelas f1 ko. baru ku terasa betapa ulunye aku taim tu. jadi untuk 'menghubungi dunia luar' aku pun start exchanging notes ngan ko. lama2 isi kandungan note kita pon 'sewel' (tapi tak pernah luar batasan). lepas tu ade la 2 3 orang yg jeles (literally) ngan ke'sewel'an kita.

ingat dak masa form 3 kita sama2 menyampah kat gibran agi? ape punca kita menyampah tu ye? aku pon tak ingat. tapi lepas tu tak pasal2 ko panggil aku 'agibrah agib' (tensi gak ko kasi nama tu kat aku) and aku balas balik 'gibrehan fuggy' ... ke ape tah.. tak ingat la pulak. yg aku ingat memang lame gilo la compared to the nick u gave me. sebab tu la aku agak tensi pada mulanya. muhahaha :P pastu aku ade cakap kat ko aku look up to this senior, pastu aku panggey ko 'annetote', ko panggil aku 'dybbtote', and kita refer that person as 'mak tote' muhahahahahahaha terasa sungguh gaban bila teringat balik :P

masa f4, aku sebenanye terasa gak apsal la cekgu tak amek aku jadik pm. at least kalau sama2 pm buleh la sama2 menggaban ngan ko. dah tu tak chosen plak jadik imam (to other readers: kami ni sekolah pompuan aaa).. dah tu kena turun set plak, terasa macam bangang je aku taim tu. but u showed me there's much more than being a pm/imam/sets. at least aku tak de la rasa bersalah kalau terlanggar rules sini sana (heh heh dulu ku suka makan dalam kelas tau!!). and about being imam pon, aku sedar kenapa aku tak terpilih. nevermind that. taim ni (ke start f3 lagi yer? aku rase f4 kot) kalo ko kasi note mesti dari keratan paper yg gambar dia lawa2, pastu depan dia ko tulis ngan liquid paper. ha ha aku simpan lagi sampai skarang :P

bila dah final year kat sekoloh tu, heh daku naik set baik (yatta!) jadik set kita pun kena tempias dengan kesewelan kita ye dak :P tatau la sepanjang f4 ko sewel gak dalam set, setau aku ko jenis yg jaga hemat budi pekerti depan orang lain :D dah tu every malam (every ke? aku rase wiken taim takde prep tak kot) kita selalu kongker meja belakang kat library. pastu siap pass2 note plak... macam hape je. sampai ade orang tegor macam la takleh nak pas2 note luar library. jeles tu gamaknye :P ingat dak kita penah 'minifight' sape guna icon tapakkakikucing (like we spelled it last time), and aku later on settled on tulangikan (which does not represent me at all)? hahaha tu masa dalam library la tu :P and then kita start kasi note encrypted ngan gambar+sukukata? hahaha adek aku pun ambik masa yang agak lama nak paham ape yg kita tulis. sampai orang lain pon malas nak baca notes yg ko kasi kat aku sebab malas nak encrypt.

dah tu, masa the very final day kita kat sekoloh, i couldn't recall what you gave me as the farewell gift, but i later regretted giving you that tin biskut berisi note2 yg ko penah kasi aku dulu. aku ingat lagi taim aku kasi tu ko bengang gile ngan aku, cakap ngape nak return ni semua.. aku tak ingat ape aku cakap. tapi aku sebenanye tak de niat langsung nak sakitkan hati ko ke ape. aku sendiri pon tatau kenapa la aku kasi tu semua balik. but now i do know why.. maybe because at that time secara bawah sedar i really wanted to see you again in the future, with you giving me back all those sentimental values.

sudah tu sekolah pon abih. kita pun pegi la haluan masing2. masa tu kita blom kenal email and internet, so kita still rajin menulis2 surat. ko tulis ko berchenta ngan someone, aku tulih aku ade minat someone, blablablayadayada. tapi bila masing2 dah 'internet-enhanced', kita dah tak rajin bercommunicate cam dulu2. masing2 sibuk dengan haluan masing2. okay, ko la lagi sebok dari aku since aku ni masih menanam anggur. single mingle lak tu.

lepas ni ko dah nak kawen. harap2 that won't make us seperate much further.

miss u gurl.

miss u a lot.

aGiBRaH aGiB

No comments: