Sunday, December 19

If U Make Phone Calls, Speak LOUD and CLEAR.

Winamp playin' 전화번호 by JinuSean

baru je lepas masuk blog niki tadi. baca entry pasal attending interviews and extra stuffs (to niki: u got ur permalink coding wrong bebeh). bila dah sampai part phone interviews tu terasa cam lawak la pulak. dan dan tu teringat pulak pasal fake phone calls yg aku penah dapat suatu ketika dulu. sebab ape tau teringat? sebab orang yg call tu memang cakap pelan bangat!

aku rase aku penah taip pasal mende ni suatu ketika dahulu, tapi sebelom blog lama aku kena dilit oleh anasir jahat. takpelah tak kisah dah. aku tatau la ape niat orang yg mengcall tu. saje nak buat prank calls ke, nak rompak rumah aku ke, nak suruh family aku buat keje jahat ke. yg pasti memang believable la. sebab? dia guna taktik cakap a family member masuk spital.

1st experience: masa tu cuti sekolah kot. petang. omma appa takde kat rumah, belom balik kije. caller ni dia mengaku dia sorang doktor from hbkl. sora dia pelan gilo. dia cakap abohku masuk spital sebab eksiden. [edited somewhat 3 mins later] umm kurasa takyah cite panjang la sebab tak penting pon.

2nd experience: yg ni baru ade kaitan ngan cakap pelan sangat tu. caller bangang tu call lagi, adekku yg angkat, aku ade kat bilik tgh main zuma taisan. dia cakap mak aku masuk spital. gabra dah sebab mak aku balik lambat taim tu. luckily, abohku ade, jadi adekku pas kat abohku phone tu. and LUCKILY very-very, abohku ade masalah pendengaran. caller tu pulak takmo cakap kuat2. kesian abohku, dah la tengah gabra mak aku masuk spital, tak dengar jelas lak tu. jadikkkkk (ni yg jadi lucky ni) dia pon panggil aku suh jawab tepon. bila aku dengar je sora tu... hah! ni macam sora di bangsat tu je. macam the last time, takde pun bunyi macam kat emergency room atau mana2 bahagian hospital pun. dia suh aku ngan abohku gi spital, tinggalkan adekku kat rumah. aku repeat je ape dia cakap kat abohku, dalam hati nak tau ape next step dia suh buat. tapi, harapan aku tak jadi kenyataan, sebab beberapa minit kemudian, sejurus saje adek kecikku jerit 'ibu!' kat mak aku yg baru balik keje tu, bangsat tu pon mengeluh nada marah (sebab terdengar magic word tu kot), n trus letak tepon.

harhar. ape ke bangang bangsat tu. bodoh. bahalol. kalau ye pon nak buat prank calls cam tu, jangan buat dekat2 taim abih opis hour! dah tu, cakap la dengan jelas supaya orang yg ade masalah pendengaran ni buleh dengar btul2!

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: