Thursday, April 28

Cerita Ceriti

In the mood for My Name by BoA

aku geram giler dengan strimik ni ha. masuk hari ni dah kire hampir 10 hari network cam c*&@#^@*^$@% je. arghhhh~!! kalu cam ni sentiasa tensi la aku... baik takyah ade strimik langsung tsk tsk. esok ni kena jugak la tepon strimik. tensi tensi

kelmarin ade sorang colleague aku ni (indian guy) buat lawak bangang. pada mulanya aku mintak dia nyanyi lagu padayappa sebab bosan sangat n dia pulak asek nyanyi lagu tamil jiwang je. pastu bila aku dah request tu malu la plak nak nyanyi. ces. nak di jadikan citer ade la mamat yang duk depan aku ni cakap, "aiseh (insert name), mana pergi kejantanan ko?", maksud dia apsal la member tu chicken sangat nak nyanyi lagu padayappa. sudahnye member tu pun jawab, "tergantung". cilakak. sabar je aku mendengar. sudahnye tergendala sebentar keje menaip aku taim tu akibat menahan gelak.

sekarang ni aku ngan ekin duk mengushar mamat baru. tak de la aku ngan ekin kan, lebih kepada aku menyokong dia dari belakang untuk mengushar mamat tu. masa aku baru dapat tau dia mengushar mamat tu, aku pon menanye, "apa jadi pada mamat kepala botak tu? dah mamat tu kirim salam kat ko, ilang dah minat ye? (gunakan slang pahang/perak/kedah anda yang terbaik)" dia pon menjawab, "ye." "apsal?" "sebab dia dah kenal aku... jadi dah tak misteri. muhahahaha :P~" sabar je la aku. alah minat suka suki je pun, bukan betul2 membawa ke alam perkahwinan. saje jadi pencuci mata. aku tumpang mencuci mata je. ade la isu nak dibincangkan nanti kalau dah takde mende lain sangat yang nak diborakkan.

haa cite pasal 'cerita pasal orang' ni, kitorang bengang gile ngan sorang mamat india ni (grup lain dari kitorang). ade la sorang pompuan grupmet aku ni yang kitorang menyampah la sebab perangai dia yang sungguh irritating. nak dijadikan cerita, pompuan tu senyum la kat mamat ni. mamat tu balas la. sekali bila pompuan tu blah je dari penglihatan, mamat tu buleh nak kutuk pompuan tu (masa tu mamat tu duk lepak2 ngan member dia), cakap dah la muka tak lawa, sengeh2 kat dia pulak. ekin bengang la pulak. aku pun bengang jugak. tak kisah la kalau pompuan tu kitorang anti pun. yang mamat tu kutuk2 camtu apahal plak? muka dah la macam empangan pecah (lagi teruk dari tongkang pecah tu), orang dah senyum kat dia pun dah kira baik dah. tak pun ntah2 mamat tu pasan pompuan tu senyum kat dia kot, maklomlah sebelah mamat empangan pecah tu ade grupmet kitorang yang lain. hah kalau betul la pompuan tu tak senyum kat mamat perasan tu, baru la beh, nampak sket dia perasan nak mampos.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: