Wednesday, February 15

dim sum!

Winamp playin' LIFE by Yui

dim sum, dim sum, dim sum!

i love dim sum!

susah betul nak dapat dim sum sebelom ni. sejak kedai dim sum yang aku suka kat klcc ngan putrajaya tu tutup, aku dah macam kempunan nak makan dim sum. mana2 carik pun payah nak jumpa. kalau tak salah aku ade kedai dim sum kat berjaya times square, tapi aku payah la pulak nak ke sana.

sekali tu tadi lepas balik keje, singgah pasaraya giant kejap. nak beli aiskrim la konon, nak merasa aiskrim wall's balance (eh ye ke balance tu wall's punye eskrem ek? eh ye la heh heh :P). sekali lalu aisle makanan sejuk, ternampak frozen dim sum! dah lama tak nampak mende alah ni! haa hati pun merasa seronot, lalu aku melupakan niat membeli aiskrim (buat masa ni) dan terus mencapai dim sum lalu segera kumasukkan ke dalam basket.

balik je rumah, belom sempat tutup pintu (biase la tu tutup pintu) dah aku ke dapur, tak kire la kucing oink oink (mmg nama dia kitorang kasi oink oink) tu nak masuk rumah ke tak, terus masukkan air dalam periuk nasik elektrik dan cuci mangkuk stim. semua dah set up, baru la nak pegi tutup pintu hahahaha :P naik atas, salin baju, nengok ade kain kna sidai ke tak, online pc, resume torrent arashi dari jpopsuki ngan torrent eyeshield21 dari scarywater, turun bawah balik. nengok air belom cukup panas, kemas meja sekejap.

kluar je wap dari rice cooker, dengan tak sabar2 bukak plastik dim sum. dim sum nye pulak trus aku letak kat mangkuk stim. set timer kat oven toaster selama 10 minit. sementara tunggu 10 minit tu, nengok tv jap. lepas 2,3 vid kat 8tv, bunyi la 'ting!'. yey yey yey yey yey yey. tutup tv. tutup suis rice cooker, angkat dim sum guna chopstick (harharhar :P lebeyy pulak aku ni), amek sos cili thai dari peti ais, tuang orenji juusu kat gelas cantik. tros zoom naik atas.

bukak tenipuri the movie, layaaaaannnn dim sum. yum!!!!

ade lagi beberapa ketol dalam fridge. esok buleh makan lagik harharhar :P puas ati aku.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: