Sunday, March 4

Naik Bas Baru...

In the mood for Way Back Into Love (Demo Version) by Hugh Grant & Drew Barrymore

hari jumaat ari tu, aku kena masuk opis awal sebab ade wokshop kul 12pm (bagi sesape yang terasa ganjil, aku punye time keje ialah dari kol 4 ptg sampai kol 1 pg). jadi nak tanak kena la amek transport kol 10.30 pagi. tapi naik bas dts tuh! ok la wot.

memula tu before hari jumaat aku duk menanye orang yang shif lain, beh ke naik dts? depa kate beh. tapi tang balik yang tak beh sebab bas jalan 45 min lepas end shift. pastu ade la minah sorang ni yang duk sebelah aku kat opis cakap, beh giler naik dts, comfortable betul, etc etc. dan aku pun ternanti2lah hari jumaat.

so, dapat la naik dts masa pergi tu. tapi sebab expectation aku sungguh tinggi, terasa cam kureng je bas tu. the seats mmg la luas, pastu seating dia sebelah 1 seat and another belah 2 seats. tapi, masih tak terasa cam naik coach. tak de feeling tu. hmm hmm hmm. lantai dia bare, pastu terasa cam bas tu kecik. tak terasa macam coach kat uk dulu. pasal comfortable tu, aku rase orang yang punggung dia saiz xl ke bawah mungkin la cukup selesa. tapi bagi aku yang berpunggung besar macam lori ni, sikit je la comfortable. so terpaksa lupakan niat nak duk seat sebuah. tapi, kalau nak tido tu mmg beh la. dah la aircond kuat. kalau tengahari tu tu mmg beh la tido dalam bas. tak ingat dunia btol.

balik, naik dts gaks. kali ni mmg tak tahan sejuk dia. sebab dah malam kan. pastu ujan pulak tu. huu menggigil. pastu selalu kalau balik aku menahan diri dari tido, takut terlepas, tapi this time mmg tak leh lawan lelap. sebab sejuk+selesa. mujur la ika ade anta sms, jadi terjaga la sampai balik ke pickup point. kalau tak musti pokcik bas tu sumpah seranah aku. muhehehe.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: