Monday, July 30

Majlis Sosial Bebdak Department Aku

In the mood for balikkkkkkkkk...

this thing happened last saturday. tapi baru nak post hari ni sebab lepas balik je dari function tu terus takde masa. busy busy busy manjang.

hmm wokeh cerita dari mula yer. sabtu lepas aku ade satu function di tempat yang berada lebih kurang 40 minit perjalanan dari rumah di hari lebuhraya mrr2 & kesas & silk kurang sesak. tempat itu berada di tepi tasik besar buatan manusia. aheh. nama tempat itu ialah kelab tasik putrajaya. :P (abih la kantoi dengan kawan2 seopis...heh)

sampai sana quite early. konon nak prektis (bagi yang tatau, aku kena buat performance pada itu hari). tapi bila sampai sana ape pun belom redi. laslas bila dah nak start function baru la buleh nak buat mock perf. tu pun satu lagu je.

event start lambat. puncanya ramai yang sesat jalan. maklomlah venue tukar last minute. kalau buat kat tempat yang dicadangkan memula tu kan senang. tapi tukar, alasannye ramai yang kate jauh sangat. hm. dah kasi dekat tak datang pun jugak. piirah.

blablabla mc2 bercerita. yang hebatnye mc perempuan sungguh la dull. tak enthusiastic langsung. terase seperti baik aku je yang jadi mc. tapi hmmm tak de punye depan nak amek orang cam aku ni jadik mc.

first perf by ass. manager. nari tarian buluh. ala yang lompat2 tu. takde la menarik sangat, tapi tak de la terlepas mata menengok kaki diorang ade sangkut tak kat buluh. kalau ade kan naye. tak pun musti ade orang gelak sakan.

lepas tu kasi reward. dah nama event pun rewards and recognitions.

lepas tu perf menari2. geng2 depa la. yang beh nye, konon theme tarian tu fusion. tapi macam lagi banyak depa punye style je. nari untuk lagu michael jackson yang depa guna tu tak jadi pon nari fusion. baik letak je "our traditional & modern dance". menyampah nengok depa meliuk2 macam ulo kena sawan. tapi ade sorang ni memang moves dia cun la. tak menyampah nengok.

lepas tu kasi cert zero mc pulak. aku ade la dapat jugak.

lepas tu makannn. tapi aku tak makan lagi taim tu. sebabnye kena siap sedia untuk perf aku lepas tu. seram sejuk jugak. lepas tukau baju, buat la last minute rehearsal. sekali organizer cakap turn aku kul 6. so dalam sejam yang diorang sedap melantak tu, aku ngan nizam ngan ho dengan gabranye prektis.

laslas turn kitorang perform. ade la jugak sora tak sampai masa nyanyi first song (stand by me) - darah gemuruh woo. tapi yg paling highlighted sekali ialah bila dah kat tengah2 lagu tu, si ho terlepas pulak marakas kecik yang dia pegang tu. gabra kot. aku pun tersedak le menahan gelak. kontrol woo.

lepas tu 2nd song (ikhlas tapi jauh) pulak, aku dah cool down sket la. kurang gabra. sekali nizam ni yang masa prektis main gitar macam cool je buleh pulak terlari note. hai lahai. tapi overall bagi aku yang buat performance tu okeh la. tatau la overall orang lain pulak.

lepas perf, masih lagi darah gemuruh. makan pun macam takleh nak makan. sementara tu sambung membagi rewards.

lepas makan aku gi tukau baju. lepas tukau baju grup execs yang las skali perform. buat cam medley lagu2 bungaks. tapi cam kelakar la. jadik laa.

lepas tu rewards lagi.

las performance dari senior management. nyanyi we will rock you. klakarrrr siot.

sambung lagi bagi rewards and certs.

pastu aku menelepon kengkawan aku yang berada di dataran putrajaya. sementara itu di pentas diorang mengajor 2 senior management menari tarian buluh.

lepas tu.. habihhhhh. kengkawan aku pun datang. balikkk...

[added 01/08/07 0237 hrs]

nengok la budak gemuk ni menyanyi (courtesy of aishah ansari)
p/s sound and pic quality ade kureng sket. acceptable la kalau amek dari digital cam ye dak.


Stand By Me


Ikhlas Tapi Jauh

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

1 comment:

aishah said...

beb, terkejut aku tgk ade nama aku dlm blog org ni...ingatkan stranger mana lah...rupenya ko! heheh...layan jugak ko dgn blogging ni yek! cool :P

try and find me!