Saturday, August 22

Menseret Fikiran.

In the mood for Heartbreaker by Jing-Yo

Rasanya Rabu baru ni, [dia] call aku. Hebat, call kat opis pulak tu. Masa aku (olok2) sibuk buat kerja. Rupanya nak ajak aku join ekspedisi [dia] di [opis baru dia]. Membuat makro itu semua. Konon la aku ni hebat sangat nak membuat makro untuk [opis baru dia] tuh, tapi dah [dia] rekemen aku baaaaikkk punya ([dia] claim cam tu la).

Tertarik.

Tapi pada malam itu (masih di opis ya) #2 telah menseret fikiran aku ke lorong career yang dia dah sediakan (agaknye la, aku hanggap dia ni pandai boast je selama ni pasal lorong ni). Kata2 manis bak gula, dengan ekspresi muka yang busuk macam selipar jepun adikku Fred.

[Sejak dia berambut busuk, muka dia pun jadi uber busuk. Dah tak hemsem, walaupun masih menjajah mimpi aku semalam.]

[Terhenti sekejap, membersehkan mekap. Lupa pulak, sebab selalunye taim buleh solat ni aku malas pakai mekap walau secalit penggaris mata pun.]

Balik je keje hari tu, aku pun mempertimbangkan kedua2nya (takde lah timbang dengan berat. Sikit2 dah).

Aku tak ready untuk meninggalkan opis aku tu walau macammana tahap stress pun aku kat situ. Sebab utama aku kompem tak ready ialah.. aku nye resume tak update2 lagi, lebih 5 tahun dah. Dan akaun JalanKerja punye password pun dah tak hengat langsung. Guna pulak email address yang dah invalid. Huh.

FAIL.

Nak kata aku tertarik dengan lorong career #2 itu, tak jugak. Sebab aku dapat merasakan dia dan orang di sekeliling dia agak biased. Dengan aku yang takde apa nak di offer berbanding perempuan cantek+outgoing+baik ngan #2 itu. Aku bukannye borak sangat pun pasal kerja dengan #2, selalunya Bleach+Naruto+Bloody Monday jadi topik utama. Tapi dengan perempuan cantek+outgoing+baik ngan #2 itu selalu saja dia ajak berborak, siap sesi satu-ke-satu pun boleh buat taim dinneh. So (kembali pada kisah biased itu), aku rasa la maybe dia cakap tu sebagai formality je, sebab aku dah SuperJuniorrrrrrr eh salah super senior kat team itu. Tah la. Aura negatif sungguh banyak (I'm blaming you FatCat! Hahahaha! Jyoudan dayou, gomen ne!)

Tapi keesokan hari di waktu aku masih lagi di alam dengkur, [dia] menghantar mesej:

Wes bgtau aku arini jugak ko nk ke x..if x aku tanye org lain sbb dept aku mmg nk org urgent

Dan aku pun merepli:

Kasi org lain dulu la. Resume aku x update.

Sambung krohh.

Agaknye sebab itu la #2 masuk mimpi aku semalam. Tanda mengucapkan tahniah karena fikiranku sudah terseret dan aku masih sudi menjadi minion dia.

Tapi aku tak kisah jadi minion dia. Sebab aku memang tabik dengan dia di opis. Walaupun tak hebat mana.

[#2, kalau ko ade singgah blog aku dan baca entry ni, sila tinggalkan komen ye. Sini je aku buleh kutuk ko kaw2 punye. Dan jangan adu pada goprenmu yang tinggi itu, takut2 nanti2 dia pun join sekali mengutuk di belakang.]

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: