Sunday, March 6

I Will Never be a Good Friend to You.

In the mood for froyo.

Dia ada lebih kurang seminggu lagi before balik KL. Aku dengan sengaja mintak dia belikan something, semata-mata nak elak berborak panjang pasal dia kluar Friday Superstar minggu tu. Sebenanye curious nak tau dia pakai tudung ke tak kat sana, tapi based on her pic, naa~h dah boleh agak. Tapi tergatal tangan pulak nak msg dia, akibatnye dia call aku balik. Dah kena borak ngan dia pulak.

So that something that I asked her to buy for me, with me paying for it myself, and not some souvenir whatever, is a local-made purse. PURSE. Within rm20-40 price range. And considering the fact that it was her last weekend there, I did say if she couldn't find it, then don't bother buying it.

And so, on Saturday dia buat phone call tengah-tengah aku seronok tengok Dream High:

Dia: dB, dB, I dah belikan yang you mintak tu! I rasa you mesti suka!
Me (bunyi essited tak ikhlas): Ooo ye ke? Cantik tak? (while imagining pink beaded purse yang aku pernah survey sebelum ni)
Dia: Ok la ni, murah je tau I beli.. Tak sampai rm60 kot.

Bengang dowh. Takpe, sabar (while imagining pink beaded purse yang aku pernah survey sebelum ni)

Me: Oh ye ke.. boleh la kot... (dalam hati bengkek je sebab dia dah belikan so macam terpaksa terima)
Dia: Oh tu la, masa I beli tu I rasa u mesti suka wallet ni.

Wait. What. WALLET?

Gile frustrated.

Aku pun pikir la, mintak2 la WALLET yang dia beli ni cantik. Rm60 tu! Lari budget aku. Ade jugak rase menyesal mintak dia belikan, sebab dia ni jenis duit mengalir macam air. Tapi serba salah nak mintak tolong budak sorang lagi sebab aku dah mintak dia belikan Lush, dah la tak pass duit dulu.

Ahad. Tetiba purse yang aku guna at the mo' rosak. Kena pakai balik wallet lama (yang branded tapi harga lagi murah dari WALLET dia beli tu k) yang agak bulky.

Fast forward to last Tuesday. Pompuan ni sebok la nak pass WALLET tu malam tu jugak, and alang2 aku nak pegi amek Lush dari budak satu lagi might as well aku singgah je rumah dia amek WALLET (dia tak gi keje hari tu). Nasib baik masa sampai perkarangan rumah dia, dia tak mintak naik atas (rumah dia tingkat 4). Kalau dia suh naik, aku ingat nak cabut je terus.

Dia pun turun bawah, pokpekpokpek pasal barang dia beli tu. Pastu masa aku amek kotak berisi wallet tu dari dia (dengan muka tak iklas juga tak puas hati tapi menyamar essited giler), dia pun cakap "Eh tengok la dulu wallet tu, ok tak?"


Bukak kotak. Rase muka jadi ketat. Aku rase kalau beli kat Petaling Street boleh dapat berganda2 lagi murah. Tapi sibbaik dah fikir aku tengah nak carik PURSE baru, terima je lah.

Dah la tak de souvenir. Langsung. Aku bukan la pedulik ko nak kasi souvenir ke tidak. But for me, I'll still get some for people who I consider my good friends, no matter what they regard me as.

Fast forward to Friday. Aku bizi giler kot?! Siap letak mesej DND will reply if urgent only kat ST. So when she first msged me, aku tak layan. Tau sangat la, bukan urgent mana isu dia tu. Lagipun kalau aku reply msg dia, mesti dia nak call, and I don't have the time to hear her babbling. Lepas dinner dia msg lagi, aku pun reply la "sorry I'm too busy, I'll ST you later?", dia pun cakap ok.

Dekat2 kul 12 (waktu critical ok), dia msg lagi. "Still busy ke?" Dia ingat aku main2 je la kalau letak status msg cam tu. Tapi considering dia dah msg aku 3 kali, aku pun cakap "I'll ST you back in 10 mins bole? I'm too occupied ni, sorry."

AKU LAK YANG NAK KENA CAKAP SORRY SEBAB AKU BUSY GILE BABAS. Shinjirarenai.

About 10 mins after, aku msg cakap dah. Dia pun cerita la dia nak carik rumah blablablayadayada (sibbaik dia tak call) dekat area rumah aku. Sibbaik la aku tak cakap tempat yang dia tanya tu memang dekat benar dengan rumah aku.

Petang tadi dia call. Mesti nak ajak teman dia tengok rumah la tu.

Kalau dengan kawan baik aku pun susah aku nak kluar, dia ingat aku boleh je suka2 hati voluntarily kluar dengan dia? Dah tu, based on my prev experience, mesti aku nak kena gi rumah dia, and DRIVE her to that place which is sekangkang kera ja dari rumah aku, lepas tu DRIVE her back to her house.

I will never want to be a good friend to her. And have never planned to be one.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: