Saturday, May 7

Kisah Kawanku Dengan Ibu Tirinya

Winamp playin' Zombie by The Cranberries

adelah sorang kawan aku ni, dia suka sangat bercerita.

pada suatu hari dia ceritakan pasal ativiti dia hujung minggu ni. katanya nak ke genting bercuti2 bersama kawan2. lepas tu dia cakap la takmo pegi bawak keter, naik bas dari terminal putra lagi senang. dalam bas buleh tido. pastu dia cakap keter dia tu buleh la kasi adek dia bawak, balik kampung kat negeri ********* berjumpa dengan abahnye di sana. lepas tu conversation kitorang jadi la lebih kurang begini:

bukan ape, adek aku tu susah sangat nak balik kampung. keras hati sangat. taknak dia jumpa dengan mak baru aku tu. kalau aku, tak suka mana pun aku kat betina sengal tu, aku terima je dia sebab dah jadi mak aku. tapi kan dB, aku risaukan bapak aku tu la.

kenapa nye?

ye lah. betina sengal tu kalau masak, ya rabbi, boleh jadi sakit darah tinggi orang tua tu dibuatnye. masin gila babi punye masin la.

ih sampai macam tu sekali?

ha.... pastu dia tu balik2 masak nasik lemak je. dah tu asyik2 tidur je keje. bapak aku pegi kebun, dia membuta je keje. bangun bila bapak aku balik kebun, buat la ape2 yang patut, lepas tu membuta balik. asyik membuta je keje.

sakit kot perempuan tu.

ntah la dB. dah tu kalau balik rumah aku ni, membuta jugak keje dia. masak pun tak reti. umur dah 40+ tahun, apa yang dia buat selama dia hidup lama tu? i mean, masak tak reti langsung, masak nasi lemak je tau. dah tu kalau diorang balik rumah aku, memang aku tak kasi dia masuk dapur langsung.

ha kenapa tu?

ko tak tau dB, aku tak suka dia usik barang2 dapur aku. tension tau. ade sekali tu aku beli ayam, nak buat lauk ape tah, balik keje tengok dia buat nasi lemak dengan ayam tu. balik2 nasik lemak. ii tension betul la. aku cakap dengan bapak aku pasal tu kan, bapak aku boleh cakap pulak, kita sama2 la ajar dia. pastu aku cakap la, kenapa pulak aku kena ajar dia? kenapa orang yang umur 2* tahun nak kena ajar orang 4* tahun? sepatutnye orang umur 4* tahunLAH yang kena ajar orang umur 2* tahun.

hmm hmm hmm

aku penah la tanye bapak aku tu kenapa dia boleh nak kawin dengan perempuan sengal tu. dah la taim tu mak aku baru je meninggal, dalam sedih2 tu boleh dia nak kawin lain. pastu bapak aku cakap la,tu pasal dia, aku jangan nak masuk campur. lepas tu dia ade la cakap, 3 perkara kenapa dia kawin perempuan tu....



... bersambung (nak gi makan ahahahah :P)

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: