Wednesday, May 4

One Way Ticket

Winamp playin' Sunday by アジアン.カン‐フー.ジェネレシェン hahaha :P

hari semalam (3 mei) kembali daku ke tempat keje. seperti biasa, untuk ke pikap poin, aku perlu menaiki bas awam. setibanya aku kat tempat menunggu bas awam, baru aku teringat yang tambang bas dah naik. gabra jugak, takut rm tak cukup. alhamdulillah la cukup. so bas pertama yang datang (dan semestinye aku akan naik, malas nak tunggu next bus) ialah bas metro.

bas metro yang dari lembah jaya ni memang terkenal di kawasan commuter bas ampang ni sebagai bas murah (sebelom ini). mana taknye, bas lain dr LJ-STAR lrt-amp park-jalan silang tambang dia 0.70-1.20-1.60:dalam area sama 0.70, neighboring area 1.20, selang satu area 1.60; bas metro ni plak LJ-amp pt-amp park-jln silang: area sama 0.70,ke kawasan lain 1.20.

okeh sambung balik citer memula tadik. aku pon naik la bas metro nih. sekali bila aku cakap destinasi aku, dia cakap rm1.50. hah? ha takpe la sebab aku ni selalu jugak naik bas lain selain metro, jadi kire sekarang tambang dia standard la untuk semua bas kan, dan aku redha je la. tapi ade la pulak yang tak pueh hati. mana taknye, selalu nak gi amp poin 70sen je, dah naik sampai singgit limaposen. muhahaha :P

jadi lepas ni tak de la orang tanak naik bas lain pulak, macam sebelom2 ni asek bas metro je. n bas metro akan kurang sesak di masa hadapan. muhahaha :P

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: