Sunday, December 4

Seminggu

Winamp playin' Wonderwall (Acoustic Live version) by Oasis

dah lama nak taip ni sebenanye, tapi nak cukupkan seminggu pengalaman jugak. heh pengalaman masuk keje kol 12 malam ni la. aku start masuk keje 12 tghmlm ni awal minggu ni la... saje je mgmt people fd ni gatal nak buat shif keje cam ni. konon sebabnye nak cater lagi banyak new people yg join fd nih. hampeh saje.

hari senin... untuk berjaga 9 jam starting 12 pm, perlulah aku sebelomnye itu mencukupkan tido sepanjang hari, tapi asek terganggu juga tidurku. malam itu mercedesku (pikap van aku la) sampai kol 10:45 pm, pastu trus jalan. sampai opis dalm 11:30 pm. nengok kat cafe ade bubur nasi, macam menarik. tapi takde la aku makan tu sebab dah makan banyak kat rumah. pastu masuk keje, buat keje cam biasa la. cuma this time aku la yang nak kena check queue sebab partner aku si pendek tu masuk kol 1 pagi. sampai 1hr break kol 4:00 pg aku buleh bertahan lagik (maklomlah dah biasa b4 ni lepas solat subuh baru tido). makan yee mee goreng ngan tulur mata, buleh tahan jugak. dah bila 6:30 pagi tu, turun surau solat subuh... lepas tu dah start la badan aku lemah. ngantuk. semua la yang berkaitan tu ade.. kol 9 balik, tak leh nak tahan dari menguap. dah la balik ngan TPBS, lagi la kena berjaga. sampai amp point kol 10, amp point baru bukak.. beli la sausage muffin (breakfast set) mcD untuk adek2 yg berada di rumah jua. sampai rumah, layan muffin, online jap cek2 emel + dunlut, tido. tak de la bape lena sangat sebab macam belom biasa lagik. kol 4 ptg bgn untuk solat zohor + asar, sambung tido, bgn balik kol 8.

kire selasa lagi la ni. lpas solat maghrib + isyak, makan malam + layan cite super rookie kat tv (yay!! dpt tgk!!). pastu baru gosok tudung (pakai baju xyah gosok le, malas), mandi, siap2 gi keje. sampai pikap poin ujan lebat. duduk la dalam kete sampai 10:45 pm. sekali mercedes sampai kol 11:00 pm. penat gak tunggu, tapi sampai opis awal cam the day before la. masuk keje, buat keje cam biasa, break 1hr kol 5:00 pg lak. mkn, pastu gi solat subuh trus. by 7:00 am badan lesu balik, tapi tak macam the day before la. balik keje, beli bandito untuk imoto-tachi, sampai rumah makan bandito, online jap, tido. lena skit dari semalam la.

rabu: sama cam semalam prosesnye. tapi badan dah buleh adapt la ngan taim keje. tapi belom bleh nak gi nengok wayang lepas keje sebab cam rase balik keje still blom buleh nak berjaga lama. terasa pelik jugak, kalau balik kol 1 tu buleh lak bertahan sampai kol 7 pagi. tido memang dah tak terganggu dah le... tapi still kena bangun gak kat tgh2 sebab nak solat zohor + asar. oh, lupa lak. aku juga dah membawa mp3 player ku secara terang-terangan ke floor. heh bukannye seperti takleh bawak b4 ni, tapi disebabkan mp3player ku mempunyai fungsi seperti pen drive juga, jadi aku tak berapa berani la. kot la kena tuduh curik data pulak kan.

kamis: aha... buleh pakai jeans ke opis pada ini malam. seronot juga dapat pakai jins ke opis 2x seminggu, bimakna jimat la baju kurung aku (ghau ghau ghau ghau ghau). sampai ke pikap poin awal malam itu, jadik aku pun memberanikan diri berjalan sampai ke bahagian tengah ampang point itu (bukan shopping mall aa.. by dat taim dah tutup dah pun). wahhh kenny rogers bukak lagik! dan juga sushi king! tapi las las aku ke secret recipe sebab tetibe rase nak makan kek. belilah kek chocolate indulgence barang seketol. sempat jugak aku bertanya, bukak sampai kol bape ni kan. dia cakap sampai kol 11. ahahaha :P tak de la lepas ni aku layan mamak tepi jalan tu je. bosan ah balik2 makan roti tulur. kek yang ditapau itu dimakan di opis sebelom masuk keje. emmm shedapppp :P masuk keje cam biasa, cam dua hari sebelom ni jugak prosesnye. balik, beli mini magnum + mini hazelnut + seaweed. sekali sampai rumah sorang pun tarak. balik kampung rupenye. makan eskrem, tido.

jumaat: datang opis. buat keje (tapi ade sikit malas), kol 9 yus datang, kitorang jalan ke pc fair. heh hari ni la buleh nak testing sampai kol bape aku bleh stay up. duk kat pc fair agak lama jugak, ade la sampai rm9.50 kena bayar for parking. kat sana beli pen drive for yuswani & pc for meself. balik rumah, tgh jalan tu weng kejap. sampai rumah, transfer black cat ke dalam pen drive yuswani, dan beberapa mp3, dan lepas yuswani balik aku solat zohor dan tido. taim pejam mata tu ade la dalam kol 3:45 pm. jadi kire percubaan aku berjaya la jugak. cuma tam tido tu memang tak ingat dunia langsung.

so sekarang ni aku punye body dah buleh nak adapt taim yang gilo ni. cuma dah rase tak beh la kena tido waktu petang. klau pagi beh je. muhahahah :P pastu aku punye rph agak naik juga di waktu keje taim gilo ni, yg mana sangatlah terasa behnye. maklomlah kurang unsur2 luar seperti inche mongryong (yang aku dapat jumpa taim masuk floor saje sebelom masuk keje) dan juga friday highlights, dan juga sudden group meeting. pastu result negatif yang lain, bilik aku yg dulu macam tongkang pecah, laa ni macam kena langgar dek katrina. mmg tak de inisiatif nak kemas bilik langsung.

sekian.

ThE DeaTh aNd ThE StRaWBeRRy

No comments: